Cégvilág

Mastercard_Az ev bankja nyertesek_csoportkep.jpg
Forrás: OTP Bank

Az OTP Bank lett az „Év bankja” 2020-ban

Az OTP Bank lett a „Mastercard – év bankja 2020” verseny fődíjasa, az „Év bankára” elismerést pedig Becsei András, az OTP Jelzálogbank vezérigazgatója kapta. A i díjátadón a szokásos hét kategória mellett, idén először, kiosztották az év digitális banki szolgáltatásáért járó díjat is.

A Mastercard – év bankja versenyben idén 9 kategóriában indulhattak a Magyarországon lakossági szolgáltatást nyújtó kereskedelmi bankok. A hangsúly minden évben a lakossági szolgáltatásokon van, ezen belül is az ügyfélbarát, innovatív megoldások elismerése a fő cél. Az idei év mégis több szempontból különleges volt.

„Egy kihívásokkal teli évet tudhatunk lassan magunk mögött, ezért a »Mastercard – év bankja« programban idén azokat az innovációkat is szerettük volna díjazni, amelyek kiváltképp a lakosság segítségére voltak ebben a kritikus időszakban. Az év digitális banki szolgáltatása kategóriában 11 pályázat érkezett, ami jól mutatja, hogy minden bank arra törekedett, hogy növelje a biztonságot és az ügyfélélményt, emellett folyamatosan kapcsolatot tartson az ügyfelekkel annak érdekében, hogy a legjobb termékeket biztosítsák számukra. Megérteni és kiszolgálni a fogyasztókat az egyre szigorúbb szabályozási környezetben nagyon is összetett munka. Ugyanakkor jó hír, hogy tehetünk azért, hogy ez jobban menjen. Tehetünk az ügyfeleinkért, hiszen rendelkezésünkre áll egy olyan tudástár, amely alapján felelős és jóhiszemű döntéseket tudunk hozni a jövővel kapcsolatban. Mi, a pénzügyi, hitelezési és fizetési iparág vezetői igenis felelősséggel tartozunk a döntéseinkért, melyek nagymértékben meghatározzák a gazdaságunk és végeredményben az országunk és tágabb világunk jövőjét is”, hangsúlyozta a díjátadón Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A rendhagyó módon online térben megrendezett esemény vendégelőadója az amerikai író és társadalomtudós Simon Sinek volt. A világ egyik legnépszerűbb TED-előadója a járványhelyzet kihívásaira reflektálva többek között a vezetők megnövekedett felelősségéről, illetve az empátia és a bizalom mind kiemeltebb szerepéről beszélt. A résztvevők által digitálisan feltett kérdésekre válaszolva a személyes kapcsolattartás el nem évülő jelentőségét is hangsúlyozta a banki szektorban.

Az idei versenyre összesen 70 pályázat érkezett 17 pénzintézettől, melyeket egy előre meghatározott szempontrendszer alapján 8 különálló szakzsűri összesen 64 független szakértője értékelt.

Az OTP Bank kapta az első helyezettnek járó oklevelet „Az év digitális banki szolgáltatása” kategóriában is. Az OTP Bank és az OTP Mobil elsőként lépett piacra az azonnali fizetési rendszerre épülő, bankfüggetlen, online és fizikai térben is alkalmazható fizetési megoldásokkal. Ilyen például az Instant transzfer (QR-kód és mélyhivatkozás alapú), azonnali átutalási szolgáltatás vagy a SimpleBusiness, mely a kártyaelfogadás és az azonnali átutalás előnyeit ötvözi POS terminál telepítése nélkül.

Az év leginnovatívabb bankja kategóriában megosztva a GRÁNIT Bank és az OTP Bank végzett az első helyen. 

Az év társadalmilag felelős bankja címet az OTP Bank kapta.

Az év fenntartható bankja címet a GRÁNIT Bank nyerte el.

 

Az idei teljes rangsor:

Mastercard - Az év bankja

  1. OTP Bank
  2. CIB Bank
  3. ERSTE Bank

Mastercard - Az év lakossági számlacsomagja

  1. K&H Bank
  2. SOPRON BANK
  3. MagNet Bank

Mastercard - Az év lakossági megtakarítási terméke

  1. ERSTE Bank
  2. MagNet Bank
  3. Budapest Bank

Mastercard - Az év prémium banki szolgáltatása

  1. GRÁNIT Bank
  2. Raiffeisen Bank
  3. ERSTE Bank