Gadget

Pokémon_Go
Forrás: thenextweb.com
Játék, kicsi veszéllyel

Megbotlottál az utcán? Szerintünk Pokémon Góztál!

Amiért a magyar ember is felmegy a Twitterre: Pokémon Go itton és a nagyvilágban. Ismerkedni nem nagyon lehet vele, viszont fogyaszt.

Nemcsak többször botlanak meg telefonozás közben, de 3,5-szer annyian mentek át a piroson és közel 2-szer annyian léptek már le a járdáról is körülnézés nélkül – derült ki a rendszeres Pokémon Go játékosokról az MEC 500 fős, nem reprezentatív kutatásból. Közülük is a 18-39 évesek a legóvatlanabbak: mind a 10-17, mind a 40+ korosztályhoz képest ötször annyian felejtettek már el leszállni az adott járműről tömegközlekedés közben. A 10-17 évesekhez viszonyítva hétszer, a 40+-osokhoz képest három és félszer annyian jártak már úgy telefonozás miatt, hogy rossz járműre szálltak fel.

Tényleg lehet vele ismerkedni?

A 10-17 évesek a játék szórakoztató, lakásból kimozdító hatásai és menő, trendi jellege miatt tudják elképzelni, hogy mások játszanak az alkalmazással. A 18-39 éves korosztály a nosztalgikus érzéseket, a 40+ korcsoport az ingyenességet is említette érvként. A Pokémon Gózók és a játékkal nem játszók is a szórakoztató és a menő, trendi opciókat jelölték meg legtöbben lehetséges indokként.

A legnagyobb különbség a játék közösségkovácsoló erejét, valamint a lakásból kimozdító hatását illetően mutatkozott. Az előbbit három és félszer, az utóbbit két és félszer annyi játékos mondta lehetséges magyarázatnak, mint az alkalmazást nem használók. Van eltérés a rendszeres játékosok véleménye és azoké között is, akik csak kipróbálták a Pokémon Gót. Előbbiek dupla annyian említették indokként, hogy ismerkedésre is lehetőséget biztosít a játék és közel ennyien vélekednek így arról is, hogy nosztalgikus érzéseket ébreszt. Önmagában azonban úgy tűnik, az ismerkedés szerepe mégsem túl nagy – a rendszeres játékosok ezt az indokot sorolták a legutolsó helyre.


 

Erről még a Twitteren is beszélünk

A Pokémon Go applikációról július 5-i indulása és július 16-i magyarországi megjelenése között 2903 említés született a hazai oldalakon és a közösségi médiában. Július 16-a és 26-a között ez már 6829-re nőtt – derült ki a social listening kutatásból. A legtöbb említés természetesen a Facebookon generálódott a maga 43 százalékával, ezt követi – szokatlanul magas aránnyal – a Twitter 39 százaléka, majd a YouTube és az Instagram közel 7 százalékos említési aránnyal. Nemek szerinti megoszlásban a férfiak vezetnek, az említések 74 százaléka származik tőlük.

Svéd metálzenekar vagy a Pokémon Go fejlesztőcége?

Az 500 fős kutatásban a válaszadók 34 százaléka próbálta már ki a játékot, 15 százalék rendszeresen játszik vele. A kérdőív kitért a játékkal kapcsolatos olyan kérdésekre is, mint hogy mit jelent a „Lure Module” kifejezés vagy éppen mi a „Niantic”. Az első esetben a megkérdezettek 44 százaléka választott helyesen a négy opció közül: a Lure egy segítség, amely odavonzza a pokémont, hogy könnyebben lehessen befogni. A Niantic kifejezés már kevésbé volt megosztó: a válaszadók 85 százaléka azonosította vele helyesen a Pokémon Go mögött álló fejlesztőcéget és csak kevesen tippeltek svéd metálzenekarra vagy svájci csokoládémárkára.