Közigazgatás

Fontosnak tartják a központosítást.
Fontosnak tartják a központosítást.
Forrás: indracompany.com

Hatékonyabb lesz az elektronikus ügyintézés

Azzal, hogy a sikeres tesztidőszakot követően elindulhat a kormányzati hitelesítési szolgáltatás, a magyarországi elektronikus ügyintézés is jelentősen javulhat.

Elindította kormányzati hitelesítés szolgáltatását a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ Zrt.). A szolgáltatás keretében államigazgatási, közigazgatási intézmények számára (személyek, szervezetek, illetve informatikai eszközök részére) kézi kiadmányozáshoz, és gépi elektronikus aláíráshoz szükséges tanúsítványokat, továbbá azonosítási valamint, titkosítási célú tanúsítványokat bocsát ki a NISZ Zrt. A projekt részeként a minősített időbélyegzés szolgáltatás is kiépült. A szolgáltatás kialakítását a 2012-ben jelentősen megváltozott, az elektronikus ügyintézést szabályozó jogszabályi környezet alapozta meg.

„A kormányzati hitelesítés szolgáltatás lényege, hogy a papír alapú világban megszokott, kézi aláírást helyettesíteni lehessen olyan digitális kézjeggyel, amely hasonló funkciót tölt be az elektronikus világban. Az e-aláírás azonban nem érvényes hitelesítés nélkül, a kormány ezért rendeletben előírta egy erre szolgáló központ létrehozását” – mondta Kővári Ferenc, a szolgáltatást üzemeltető NISZ Nemzeti Infokommunikációs Zrt. (NISZ Zrt.) illetékes projektvezetője.

A kormányzati hitelesítés szolgáltatás (Gov CA) kialakítását a Teljes körű ügyfél-azonosítás projekt (EKOP – 2.3.8) keretében valósította meg a NISZ Zrt. A forrás összege 2 145 503 340 Ft, melyet az Európai Regionális Fejlesztési Alap (85%) és a Magyar Állam (15%) finanszíroz.