Hotmail a szürkék ellen
Megújult a Hotmail. A márka felfrissítésének menetében a Microsoft harcot hirdetett
az „egyéb” kategóriához tartozó (nem spam, de nem is fontos) e-mailek ellen is.
Megújult a Hotmail. A márka felfrissítésének menetében a Microsoft harcot hirdetett
az „egyéb” kategóriához tartozó (nem spam, de nem is fontos) e-mailek ellen is.
Sokan talán azt gondolták, már nem is igazán létezik a Hotmail, a Microsoft azonban
új lendületet próbál adni a mostanában kissé háttérbe szorult – de továbbra is
a világ első számú – email-szolgáltatásának. Igen, még mindig a Hotmailnek van
a legtöbb felhasználója, összesen 350 millió, ami 40 millióval több, mint a második
legnagyobb Yahoo levelezőpopulációja. (Sokan bizonyára a gmailt tették volna az
első két hely valamelyikére, de a Google trendi szoftvere csak a harmadik legnagyobb
a világon.)
Új Android-app is született (forrás: Android market)
De visszatérve a Hotmailre: a program új funkciókat kapott, állítólag sokkal
felhasználóbarátabb lett, mint korábban. A Windows Live San Francisco-i eseményén
bemutatott újítások legfontosabbika a levelezés „szürke zónája” elleni küzdelem
jegyében fogant. A graymail kategóriába azok a levelek tartoznak, amelyek még
nem sorolhatók a spamek közé, de mégsem hagyományos – értékes információtartalommal
bíró – e-mailek: tehát a különböző hírlevelek, a közösségi oldalak értesítései
és hasonlók.
A legegyszerűbb persze ezeket eleve úgy beállítani, hogy ne zavarják túlzott
mértékben a levelezést, de mindegy, lényeg, hogy most a Hotmail célba vette ezt
a csoportot. Ugyanis a Microsoft szakemberei számára kiderült, hogy a Hotmail-felhasználók
által spam-nek titulált e-mailek háromnegyede épp ehhez a kategóriához tartozik.
Tehát nem szeretik a postafiókjukban látni őket. (Érdekes módon a Microsoft mérése
szerint a hagyományos e-mailek – amikor a címzett és a feladó is magánszemély
– csak 14 százalékot tesznek ki egy átlagos mailboxban.)
Az új funkció révén megjelölhetjük az efféle „egyebek” közé sorolt leveleket,
és innentől eleve külön gyűjti a rendszer, vagy – ha úgy döntünk – egyből törli
azokat. Beállíthatjuk azt is, hogy egy adott levélkategóriából (pl. kuponos oldalak,
hírlevelek, naptárbejegyzések) mindig csak a legutolsó mailt tartsa meg. Szintén
újítás a zászlós megjelölés funkciójának átalakítása, ennek eredménye, hogy a
fontosnak címkézett levelek az inbox tetejére szökkennek. És a Hotmail abban
is segít, hogy „leiratkozzunk” bizonyos hírlevelekről – egy mozdulattal kiiktathatjuk
azokat a küldeményeket, amelyeket a jövőben nem szeretnénk megkapni.
A cég szerint mindez csak a kezdet: a Hotmail-tulajdonosok állítólag nemsokára
újabb örömteli változtatásokra számíthatnak.