Security

Novell - SUSE állásidő-csökkentés
Forrás: SUSE
A legfontosabb tanácsok az állásidő csökkentésére

Leálláskor minden perc számít!

Az informatikai szolgáltatásoknak folyamatosan rendelkezésre kell állniuk. Hiszen minden egyes szolgáltatásleállás üzlet- és bevételkieséssel jár, és egyúttal az érintett vállalat hírnevén is komoly csorbát ejthet.

Szerencsére napjaink legmodernebb technológiái több különféle lehetőséget kínálnak az informatikai csapatok számára arra, hogy minimalizálják az állásidőt. Ezekkel olyan rendelkezésre állást érhetnek el, amellyel megfelelően ki tudják szolgálni az ügyfelek, a partnerek és a felhasználók igényeit.

Minden hiba sokba kerül

Egy kutatás szerint egyetlen alkalmazás leállása átlagosan 150 alkalmazottat érint a nagyvállalatoknál, vagyis ez idő alatt ennyien nem tudják végezni a munkájukat. Az informatikai rendszerek, különös tekintettel az SAP és SAP HANA alkalmazások azonban egyre inkább kritikus fontosságúnak számítanak a vállalatok életében. Ezért jelentős nyomás nehezedik az IT-csapatokra, hogy folyamatos hozzáférést biztosítsanak ezekhez a szolgáltatásokhoz, illetve az általuk kezelt adatokhoz. A frissítések telepítéséhez és egyéb karbantartási feladatokhoz azonban általában szükséges a rendszerek leállítása és újraindítása. Erre az informatikai szakemberek egyre nehezebben találnak megfelelő időablakot a folyamatosan növekvő feladatok miatt. Tovább nehezíti a helyzetüket, hogy a váratlan hibákat is villámgyorsan kell orvosolniuk, legyen szó hardveres vagy szoftveres meghibásodásokról, működési rendellenességekről vagy éppen áramkimaradásokról.


A tervezett és a váratlan leállások egyaránt komoly hatással vannak a működésre és ezen keresztül a profitra, illetve az üzleti megítélésre. Jelentős bevételkiesést okozhatnak például az olyan meghibásodások, amely során a gyártási rendszerek is leállnak, és nem tudják időre elkészíteni a termékeket. Hasonló szintű problémát jelent, ha a beszerzési osztály nem tud hozzáférni a munkájához szükséges programokhoz és a készletre vonatkozó információkhoz, ezért késik a megrendelések teljesítése. Ha pedig frissítés nélkül maradnak az operációs rendszerek és az alkalmazások, akkor sebezhetőek lesznek, kaput nyitva a kibertámadóknak, ami óriási veszélynek teheti ki a bizalmas adatokat.

(Rendelkezésre) állóképesség növelése legális doppingszerekkel

A szervezeteknek tehát alapvető érdekük, hogy minimalizálják a leállások számát és idejét, illetve azok hatását, vagyis gyorsan és hatékonyan kezeljék a problémát. Hosszú távon pedig arról is gondoskodniuk kell, hogy megakadályozzák a rendszerek egyes komponenseinek leállását, illetve maximalizálják a szolgáltatások rendelkezésre állását.

Ezt segíti elő, ha a vállalatok olyan infrastruktúrát választanak, amelyek tervezésénél kifejezetten szem előtt tartották, hogy magas rendelkezésre állást biztosítson. Olyan eszközökkel is javítható továbbá a rendelkezésre állás, amelyek automatizálják a felügyeleti és működtetési folyamatokat, minimálisra szorítva az emberi hibák lehetőségét. Nagy segítséget nyújthat ezenfelül egy olyan technológia is, amely lehetővé teszi, hogy újraindítás nélkül is lehessen alkalmazni a kernelfrissítéseket.


A SUSE különös figyelmet fordít az SAP-megoldásokat használó ügyfelek elvárásaira, mivel ezek kritikus fontosságú szerepet játszanak a vállalatok működésében. Ezért az SAP-szoftverek futtatásához optimalizált SUSE Linux-verzió fontos kiegészítő funkciókat kínál a nagyobb rendelkezésre álláshoz és a hatékonyabb működéshez. Többek között automatizálja az üzletfolytonossághoz szükséges folyamatokat és feladatokat, és a perszisztens memóriamodulok támogatásán keresztül elősegíti az adatok gyorsabb betöltését, amivel akár több órát is megtakaríthatnak a nagy SAP HANA adatbázisokkal dolgozó szervezetek.

Ha szeretne többet megtudni arról, hogyan csökkenthető az állásidő intelligens megoldások segítségével, töltse le a SUSE tanulmányát a témában!