Egyre nagyobb kihívást jelent a vállalatoknak az IT-biztonság, a növekvő számú
célzott kibertámadások pedig sok esetben okoznak ügyfél- és üzletvesztést. Az
IT-biztonsággal kapcsolatos feladatok kiszervezése első ránézésre nehéz döntésnek
tűnik, de a gyakorlat azt mutatja, hogy minden más megoldás sokkal idő- és költségigényesebb.
A hackertámadások száma az elmúlt öt évben megháromszorozódott, az ilyen jellegű
incidensek mára meghaladják a napi egymillió esetet, és ezek csupán a felderített
támadások. Az ezzel kapcsolatos problémák kiküszöbölése speciális szakértelmet
és folyamatos, 24 órás odafigyelést igényel, amely egyre komolyodó terheket ró
a vállalatokra, figyelembe véve, hogy IT-biztonsági szakembereket is egyre nehezebben
tudnak szerződtetni.
Javorniczky Áron, Invitech Solutions / Invitel Csoport (forrás: Invitech Solutions)
„Az informatikai biztonság fenntartása egy rendkívül bonyolult, folyamatos fejlesztéseket
és állandó ellenőrzést igénylő tevékenység. Nem véletlenül, hiszen ma már ezen
a fronton érkezik a legtöbb támadás egy vállalat ellen. Ezen a rendkívül érzékeny,
nagyfokú megbízhatóságot igénylő piacon vezettünk be újabb, hatékonyabb szolgáltatásokat,
amelyhez kapcsolódóan fontosnak tartjuk az érintettek edukálását is, szakembereink
segítségével. Ennek fókuszában nagy jelentőséget kap a megelőzés, valamint az
azonnali beavatkozásra való készség fejlesztése is, amelyet azért is nehéz házon
belül megoldania egy társaságnak, mert a vállalatok egyre nagyobb arányban alkalmaznak
olyan online és digitális eszközöket, amelyek hasznosságuk mellett még inkább
növelik egy rendszer sebezhetőségét” – nyilatkozta Javorniczky Áron, az Invitech Solutions és az Invitel Csoport operatív vezérigazgató-helyettese.
Egy hackertámadás komoly veszélyekkel járhat, köztük elvesztett ügyfelekkel és
ezáltal akár csökkenő bevétellel is. A Cisco frissen közzétett IT-biztonsági jelentése
szerint például az adatvesztést elszenvedő vállalatok 22 százalékától távozott
már ügyfél emiatt, az ilyen vállalatok 44 százalékánál a korábbi ügyfélszám mintegy
egyötöde. A vizsgált szervezetek 29 százalékánál az adatvesztés bevételcsökkenést
is eredményezett, az ilyen szervezetek 38 százalékánál a bevételkiesés mértéke
a 20 százalékot is meghaladta.
Forrás: Invitech Solutions / Cisco
Ezeknek az eseteknek komoly következményei lehetnek egy vállalkozás jövőbeli
lehetőségeit nézve is. Az adatvesztés következtében a cégek 23 százaléka veszített
már el üzleti lehetőségeket, ezek 42 százaléka a potenciális ügyfelek egyötödétől
búcsúzhatott el. Többek
között ezért is fontos, hogy egy cég naprakész
IT-biztonsági rendszerekre és kompetens szakértőkre támaszkodhasson.
Az Invitech Solutions most olyan komplex megoldásokat nyújtó Intelligens Biztonsági
Szolgáltatásokkal jelentkezett a vállalatok számára, amelyek az adatok gyűjtése
és kezelése mellett rendkívül gyors beavatkozást tesznek lehetővé szükség esetén.
Ezek segítségével szakképzett és tapasztalt IT-biztonsági csapat koordinálja a
rendszereket, folyamatosan figyeli és kezeli a riasztásokat. A társaság IT-biztonsági
szolgáltatásainak helyszínéül szolgáló Security Operation Center (SOC) egyaránt
épít a hálózatos és a szerver-specialista szakemberek tapasztalatára és szaktudására
is.
A társaság szolgáltatásai lehetőséget biztosítanak az adatok közötti korrelációk
megvilágítására, amely alapján a SOC munkatársai előre meg tudják határozni a
rendszerben várható informatikai rést és kockázatot. Ezeket mérlegelve készülhetnek
fel azok várható hatásainak megelőzésére, kezelésére. Az erre specializálódott
csoport persze nemcsak a napi működésből keletkezett logokat, hanem a piaci trendeket
is folyamatosan figyeli, hogy mindig felkészült legyen az aktuális fenyegetésekkel
szemben. Különösen fontos ez most, amikor az elmúlt hetekben tapasztalható zsarolóvírus-támadás
következtében – amelyben egyébként az Invitech Solutions által üzemeltetett, annak
telephelyein és ügyfeleinél elhelyezett szerverek a folyamatos felügyelet eredményeként
nem voltak érintettek –, kormányok és nemzetközi szervezetek is felhívták a figyelmet
az adatbiztonság fontosságára, a folyamatos odafigyelést igénylő kibervédelemre.
Az ilyen támadásokra való felkészülés azonban nemcsak a vállalkozások saját biztonsága
szempontjából elengedhetetlen jelentőségű, hanem sok esetben a törvényi előírások
miatt is. A személyes adatok és a magánszféra védelmét szolgálja a GDPR, azaz
Általános Adatvédelmi Rendelet, amely minden olyan cégre vonatkozik, ahol európai
uniós állampolgárok személyes adatait kezelik. Azt azonban sokan nem tudják, hogy
amennyiben egy bizalmas adatokat kezelő vállalat nem felel meg a GDPR előírásainak,
az éves árbevétel 4 százaléka is lehet a büntetés – figyelmeztet az Invitech Solutions
ismeretterjesztő anyaga.
A vállalat összességében átláthatóbb, átjárhatóbb és természetesen jóval biztonságosabb
rendszereket ígér, saját cégre szabható, menedzselt megoldásokkal. Ennek köszönhetően
ügyfelei jobban összpontosíthatnak saját üzleti tevékenységükre, hiszen az IT-feladatok
akár 65 százaléka is kiszervezhető az ilyen szolgáltatások igénybevételével.