Elemek |
---|
Az egységesített kommunikáció (ucc) fő elemei:
– telefonhívások és beszélgetések kezelése többféle eszközön
– jelenlét (tudjuk, hogy ki hol van, és hogyan érhető el)
– azonnali üzenetküldés
– egységesített üzenetküldés (lásd feljebb)
– video- és hangkonferencia
– együttműködést biztosító alkalmazások használata
– üzleti folyamatokat támogató alkalmazások használata
|
A rövid kifejtés: egységesített kommunikáció (unified communication and
collaboration). Nem technológia vagy termékmegnevezés, hanem egy olyan ideális
állapot, amelyben a hang-, videó-, internet- és adatkommunikáció hely-, idő- és
eszközfüggetlenül valósul meg az emberek között. Koncepciója azt tűzi ki célul,
hogy képessé tegyük az embereket a kommunikációra bármilyen eszközzel és
kommunikációs formával, helytől és időtől függetlenül. Az ip-hálózatok
egységesen kialakított protokolljai nemcsak beszélgetéseket képesek
továbbítani, hanem videokonferenciákat, sms-eket, csetelést, állományokat is –
bármit, ami a megfelelő céleszközök hálózatba kapcsolásával megvalósítható.
Egységesített együttműködés az, ha a naptár, a feladatütemező, a
munkafolyamat-vezérlő és az egyéb vállalati alkalmazások is elérhetők a
felhasználók különböző eszközeiről, és így hatékonyan támogatják a csoportok
kommunikációját. Az ucc természetesen a nagyobb vállalatok számára jelent
kihívást, bár fokozatosan válnak elérhetővé megoldások kkv-k számára is.
Az idők során a vállalatvezetők megértették, hogy a kiváló belső
kommunikáció az üzleti teljesítmény hajtóereje. Egy tavalyi felmérés szerint a
vállalatvezetők több mint 60 százaléka tekint úgy az ucc-re, mint a
teljesítményfokozás egyik legfontosabb eszközére. A munkatársak rugalmasságának
növelésével, az információk gyorsabb áramlásával lehetővé válik, hogy a
vállalat gyorsabban reagáljon az üzleti kihívásokra, és jobb minőségű munkát
végezzen a kulcsemberek és -információk helytől független elérésével.
Az ucc-megoldások egyik legfontosabb eleme a jelenlét. Ez biztosítja, hogy
bármilyen ügyben azonnal ki lehessen deríteni, hol érhető el a feladathoz
nélkülözhetetlen kolléga, és a rendszer segítségével automatikusan fel lehessen
vele venni a kapcsolatot akár szöveges üzenetküldéssel, majd abból indított
hangbeszélgetéssel, vagy akár egy alkalmazás megosztásával (egy tervrajz közös
nézegetésével és értelmezésével).
Jelentős költségekkel jár a jó ucc-rendszer kiépítése és üzemeltetése.
Nemcsak a rendszerek integrációját, de az összes vállalaton belüli eszközt is
fel kell készíteni rá. A valóságban nem is egy lépésben vezetik be, hanem
például a vállalati okostelefonok bevezetésével párhuzamosan integrálják a
cégek egyes üzleti alkalmazásaikat egy rendszerbe, így közelítik fokozatosan az
ideális egységesített kommunikációs jövő felé.