Technology

youtube
Forrás: ITB
Kreátorok örömére

Fontos változás a YouTube-on

Bár a YouTube ingyenes, a Google népszerű videómegosztó szolgáltatása hirdetésekből tartja fenn magát, amelynek bevételéből jelentős részt juttat a videók készítőinek. Így aztán együtt örülhetnek majd annak a módosításnak, hogy immár rövidebb klipek esetében is megjeleníthető lesz reklám a videók közben, ami várhatóan növelni fogja a bevételeket.

A YouTube szolgáltatáson a videók elején és végén, valamint közben is jelenhetnek meg videóhirdetések, az eddigi szabály szerint videón belüli hirdetéseket csak a 10 percesnél hosszabb videók esetében kérhetett a videó feltöltője. Ezekben a film hosszától függően akár több alkalommal is megszakíthatják a lejátszást a reklámok, ami jelentősen növeli a hirdetésből származó bevételeket.

Most a YouTube emailben értesítette a kreátorokat arról, hogy július végétől immár a 8 percnél hosszabb videók esetében is megjeleníthetők lesznek videó közbeni hirdetések, ami számottevően megnöveli azoknak a videóknak a számát, amelyek részesülhetnek a többletbevételekből.

A YouTube automatikusan bekapcsolja a funkciót minden olyan új videó esetében, amely hosszabb 8 percnél. A Google leányvállalata egy gépi tanuláson alapuló mesterséges intelligencia algoritmus segítségével állapítja majd meg, hogy mely helyekre illessze be a hirdetéseket úgy, hogy ne zavarja meg különösebben a nézői élményt.